9 timmar på akuten!

Förlåt för den otroligt dåliga uppdateringen igår men det hände en lite olycka i skolan ;). Jag och Fahim spelade fotboll och så klantig som jag är så snubblade jag och slog i bakhuvudet i en betongvägg så jag svimma och när jag väl vaknade upp kunde jag inte se något på vänster öga och båda mina armar krampade plus att jag mådde sjukt illa och ville spy så jag och mina tre kära vänner gick direkt till toan men som tur va så slapp jag spy och när jag väl skulle kolla mig i spegeln såg jag inte mitt vänster öga och trodde då att jag blivit blind! Dom blev genast väldigt oroliga och ville gå med mig till skolsyster men eftersom skolan är ny och vi inte hittar så bra var vi tvugna att gå till expeditionen först för att höra vart skolsyster var men tydligen jobbade hon inte på torsdagar så jag fick lägga mig ner på en soffa och mina kära vänenr köpte en chokladboll som tröst till mig, men självklart så tappade jag den! Iaf det kom några vuxna tjejer och började fråga oss en massa saker och då upptäckte jag att jag inte kunde se ena tjejen. Det blev ett samtal från dom hem så mina päron åkte direkt med mig till akuten där jag fick ligga i 9 timmar. Dom trodde jag fått en hjärnblödning så fick göra en massa prover och röntgen och sånt´vilket var sjukt jobbigt med den otroliga huvudvärken jag hade, så jag fick morfin för att kunna stå ut och av det blev jag väldigt trött! Men läkaren sa att jag absolut inte fick somna eftersom risken fanns att jag skulle bli omedveten. Så under 9 timmar fick jag varken äta, sova eller dricka vilket var sjukt jobbigt eftersom jag knappt ätit ngt udner hela dan! Det hela slutade iaf med att jag fick åka hem runt 11 på kvällen. Och jag hade som tur var ingen hjärnblödning utan det var bara en hjärnskakning ! :) men runt 2 på natten ringer dom från sjukhuset igen och säger att jag måste vakna minst en gång varje timme för att veta så att mitt huvud fungerar normalt, så är ganska trött nu men det blir en mysdag med moa och mikkan :).

Puss


Kommentarer
Postat av: Anna

men simone då :O älskling gör inte sånt! <3

2009-10-09 @ 19:44:15
URL: http://falken.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0